2017. május 25., csütörtök

SZŰZÉRMÉK SÜLT RÉPÁVAL, MEDVEHAGYMA PESTÓVAL

Nehezen jött ma össze az ebéd, még a gondolkozás is. Annak ellenére, hogy ünnep van -mennybemenetel - óracsörgésre keltünk. A Fütyisnek három napos focitábora van, amit értelmes időben nem is lehet kezdeni. 8 után már sorba kellett állni ( ez a Zember dolga, hisz ő akar ügynöke lenni  a majdani csodacsatárnak 😉 ), hogy feljegyezzék a  gyermeket. Úgy tűnik a foci elég olcsó szórakozás itt ( más szervezetek ennyiért csak egy napig tartják megfigyelés alatt a kölyköket, na jó ebédet is kapnak), a kisebb itt három nap megy, kapott fociszerkót, labdát és még ebéd is lesz. Az, hogy fogyaszt e majd belőle az a jövő zenéje, itt igen odafigyelnek arra is, hogy mindenkinek jó legyen, külön kiemelik, hogy disznómentes lesz az étkeztetés. Azért szerintem lesz ott elég kismalac 😊.
Hát itthon, disznóság lesz ebédre, méghozzá szűzpecsenye. Anyu a múltkor megvádolt, hogy sonkát használtunk a szűz helyett az ebédhez, remélem most, hogy eredeti kiszerelésben is látja, talán elhiszi, hogy a szűzérmét nem sonkából csinálom 😀.

Szóval, nyakon ragadtam kb. 1 kilónyi szűzpecsenyét és mosás, tisztítás után felszeleteltem másfél centi vastag érmékre. Fűszereztem: , kurkuma, fokhagymapor. 2-3 evőkanálnyi zsírt (szalonna- kókusz volt) felforrósítottam egy mélyebb serpenyőben, majd ezen az érmék mindkét oldalát hirtelen megpirítottam, felöntöttem 1 dl húsalaplével (most nem felejtettem el, hogy mindig van a hűtőben 😉), tettem még hozzá 8-10 cikk aprított fokhagymát, borsikafüvet és rozmaringot, 1 szál felkarikázott póráhagymát. Fedő alatt, épphogycsak lángon, főztem még nem tudom meddig, mert kb. itt tart a folyamat. Ezt majd később megírom.


Egy adag ( 100-150 gramm húsos szalonnát felszeleteltem (3mm-es szeletekre ) és egy kanál disznózsíron lesütöttem. A husi kb 1,5 órát főződött, majd miután a szalonnát leszűrtem, a serpenyőből kiöntöttem a zsírt, a maradék kb. 1 evőkanálnyi zsíron a szűzérmék mindkét oldalát megpirítottam pár másodperc alatt, félretettem. A zöldséges, fűszeres levet amiben főtt botmixerrel homogenizáltam, majd 5-6 perc alatt tűzön besűrítettem, 1 teáskanálnyi tápióka liszttel ( opcionális). A husikat visszatettem a szószszerűségbe, leszámítva, amit Anyu fog enni, mert ő kijelentette, hogy nem eszi meg az ilyen szószt ( bár paprika és bors nélkül csináltam, sok zöldfűszert is használtam hozzá és összemixeltem de alapjaiban olyan, mint amit ő csinál a saját húsához.... de mindegy, nem kell, hogy szeresse az "én hülyeségeimet", ahogy kifejezte magát).


A pestóhoz összeturmixoltam 150 gramm medvehagymát, 50 gramm fenyőmagot,  100 gramm olivaolajat és 50 gramm grana padanot ( AIP-ozók a hagymát csak olajjal kikeverve fogyasszák, esetleg kókusztejjel lágyítva). Így ez egy jó nagy adag lett, egy negyed literes üvegecskével, centis olivaréteggel elfedve hűtőbe került későbbre).






A sültrépa nem jött össze, ugyanis alig volt vagy 8 darab, amiből talán ha egy ember jóllakhatott volna. Így inkább hozzávágtam az undok szomszédhoz😀, nem igaz, arra nem pazarolnám a répát, tehát hozzávágtam még egy negyed fej karfiolt, 1 cukkinit, 1 fej échalotte-ot ( a nem lila, nem vörös hagyma, egyszer ennek is rájövök a magyar nevére), 1 szál póréhagymát, 4-5 cikk fokhagymát és egy édesburgonyát. ztam, kurkumáztam, kakukkfüvet szórtam vagyis inkább öntöttem rá és egy forró serpenyőben, 3-4 evőkanál zsiradékon 5-6 percig pirítottam, majd tepsibe (olyan egységbe, amiben kényelmesen elfér szétterítve) borítottam és fedő hiányában egy ugyanakkora tepsivel lefedve, légkeverve 200 fokon 20 percig sütöttem, borítás nélkül még 12-15 percig 190-re visszavéve a hőt, hagytam a sütőben.




A végén minden a tányérra, majd a pocinkba került, húsból ez inkább egy 5 fős adag. Ja, a brokkoli, a Serdülőnek készült párolva ( ezúttal tökéletes lett anya - mondta de azért egy fej nem csúszott le neki, így jutott nekünk is).


Jóétvágyat és kellemes hétvégi pihenést mindenkinek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése