2017. május 23., kedd

REGGELI AIP-RA, PALEÓRA HANGOLVA

A reggeli egy érdekes kérdés megint. Élete során biztos, hogy mindenki hallott már rengeteg reggelivel kapcsolatos "örök érvényű" és megfogadandó tanácsot. Mint például:
  • reggelizz úgy mint egy császár, ebédelj úgy mint egy király és vacsorázz úgy mint egy koldus!
  • ne egyél semmit reggel 10 előtt!
  • csak gyümölcslevet igyál!
  • csak gyümölcslevet ne igyál!
  • tejet kell péksüteménnyel!
  • csak tejterméket és glutént ne egyél!
  • minimum 16 órát kell éhgyomorra lenni!
  • legyen 600 kalória!
  • annyit egyél, amennyi jól esik!
  • legalább egy órát várj a reggeli kávéval!
  • 450 kalóriánál ne legyen több!
  • mindig ugyanabban az időben étkezz!
és még lehetne sorolni a végtelenségig.
Én szívesen reggelizem. Fütyis van, hogy nem akar, van hogy benyom egy fél literes epres ivós joghurtot, szilárdabbra  reggelente nagyon ritkán lehet rábeszélni. Serdülő nem válogat sokat egy szelet Gruyére, egy szelet kenyér, 1 főtt tojás. A Zember az akivel nehéz zöldágra vergődni, szerintem még egy éve is képes volt egy kávéval a gyomrában elmenni dolgozni, ahol vagy ebédelt vagy nem, aztán 6 órakor elviselhetetlenül (és) éhesen hazaállított, vacsi, majd 11 körül még egyszer.

Na, ezt kiküszöbölendően kötelezővé tettem a reggelit, mindegy mit és mennyit csak egyen, ami előfordul, hogy egy doboz, BIO paradicsomlé. Azért főleg most, hogy ilyen "egészségtudatos" (meg kell majd néznem mit is jelent pontosan 😉) vagyok próbálok egészségesnek mondott élelmeket elé rakni ( nem hiszem, hogy egy vegán, egy fényevő, egy "kiegyensúlyozott, normál" táplálkozást követő is ezeket gondolná annak ). De hát diétája válogatja. Nem hiszem, hogy a paleó a válasz az életre, a világmindenségre, meg mindenre, hisz az 42 😉, de jól érzem magam tőle, energikusabb, lendületesebb vagyok, a vérzsírjaim a tökéles szintre mentek vissza, folyamatos evés mellett lefogytam és mindegy mit és mennyit eszem tartom a súlyom. Ennyi.
Néhány nálunk reggelire fellelhető élelem: 


grillcsirke comb gyümölcsökkel (AIP esetén bőre nélkül, zöldséggel is lehet)




Sonkába csomagolt főtt tojás, spárga, kurkumával, metélőhagymával ( paleo)


Granola ( https://cincerfrakk.blogspot.ch/2017/05/granola.html )



Fejes saláta, rukkola, eper, lilahagyma, menta saláta citromos olivával nyakonöntve





Paleos bundáskenyér


Házi csirkemellsonka kurkumás, paprikás forgatással ( paprika nemAIP )
https://cincerfrakk.blogspot.ch/2017/05/sonkapres.html )

 Házi csirkemellsonka salival, pici ementáli sajttal, paradicsommal (utóbbi 2 nem AIP )


Hagymás, szalonnás sült tojás bazsalikommal, petrezselyemmel, gruyere-rel ( paleo )


Rántotta ubival ( paleo )



Házisonka, főtt tojás, bazsalikom , lilahagyma, ementáli (paleo )


Kurkumás cukkini bacon-nel, zöldfűszerekkel




Avokádókrémmel töltött fodroskel és garnéla




Saliverzió


Fasírt 





2017.11.20. Mióta a Wahls Paleo Plusz étrend ajánlásait követem a reggeli nagyrészt elmaradt az étkezéseim közül, a 12-16 óra éhgyomorra maradás miatt. Eleinte aggódtam, hogy én aki mindig reggeliztem nem fogom bírni a 16-ot de ha a kellő adag zöldséget elfogyasztom vacsorára simán bírom délig evés nélkül. Amikor paleosport ( Katy Bowmann - https://www.facebook.com/NutritiousMovement/ ) kedvelő és gyakorló barátnőmmel gyalogolni megyünk egyszer egy héten, akkor szoktam egy turmixot meginni, hogy ki ne fogyjon belőlem a szufla.


Szokásos reggeli bogyós aminosavakkal turbózva


Jóétvágyat, szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése