2017. május 7., vasárnap

KÓKUSZ 2.0

A kókuszzsír mint olyan, nálunk igen nagy mennyiségben fogy. Pár éve még elképzelni sem tudtam, hogy bármire is fel lehet használni esetleges cipőfényezésen vagy hajvégápoláson kívül, nem is volt soha a spájzban. Aztán a házi szappankészítés fontos alapanyagává lépett elő, főleg az utóbbi időben, mióta 100% kókuszzsír tartalmú szappanokkal kísérletezem. Tavaly történt, hogy a Zember, úgy érezte, hogy nagy teher van rajta, főleg derék tájékon 😍 és úgy döntött, hogy bizony az én feladatom az ő lefogyasztása, természetesen továbbra is az eddigi minőségben és mennyiségben történő élelemmel és sörrel való ellátás hiánya nélkül. Na, köszi szépen! Irány a net! Töménytelen diéta, hegyekben dől az emberre. Van olyan, amelyik 20 kiló fogyást ígér egy hét alatt, enni nem is kell 😉. Sajna, az ilyenek, azon kívül, hogy szerintem baromira egészségtelenek, nem is jönnének be a Zembernél, hisz ő egy igazi hedonista. Hosszas olvasgatás után éreztem úgy, hogy rátaláltam a megfelelőre: a paleolit életmódra, étrendre. Nem éhezel mellette, annyit eszel amennyit nem szégyellsz, nem kell kalóriát számolni és mindezek felett jelentős fogyásról és egészség javulásról számolnak be az így étkező emberek. Alapja nem bonyolult, el kell hagyni az étkezésből a glutént, cukrot, fitátokat, tej- és tejtermékeket, hidrogénezett olajok és egyéb hozzáadott anyagokat (pl. ízfokozók, tartósítók) meg még egy pár kitétel de azok már apróságok.


Ahogy egyre mélyebbre ástam magam a témában, előkerültek különböző aldiéták, mint ketogén, AIP és a többiek. A ketogénen gondolkoztam de végül is az epilepsziás gyerekek kezelésére szolgál eredményesen, mi meg nem vagyunk gyerekek, és nem epilepszia szerűek az agyi gondjaink 😉. Ráadásul a napi 5-10 gramm gyümölcsből (citrom vagy grapefruit) bevihető cukormennyiség nagyon elrettentett, főleg, hogy naponta van hogy több kiló gyümölcsöt is megeszek. Majd az AIP (autoimmun protokoll- azaz kifejezetten autoimmun betegségben szenvedők részére kialakított diéta)tanulmányozásával töltöttem egy délelőttöt, majd délben elkezdtem a diétát. Azóta van, hogy három félét kell főznöm egy étkezésre. A Zember, mikor itthon van eszi, amit elé rakok de a munkahelyén vagy mikor külföldre szólítja a munkája, ott aztán azt eszi, ami tetszik neki.
Na, de térjünk vissza a kókuszra!
A paleós létem egyik alapkőve lett, a hidrogénezett olajok, zsírok elhagyásával. Tökéletes benne a sütés (magas füstölés pont, nem változó szerkezet, azaz többször is használható, az egyetlen zsíradék, melyik nem alakul át zsírszövetté, ha túl sokat viszünk be, hanem energiát ad), bár a finomítatlant, ami ugye minden szempontból a legjobb lenne, nem igazán kedvelem jellegzetes kókuszíze és illata miatt. Vajon, ki találta ki, hogy a kókuszolajnak kókusz szaga és kókusz íze legyen ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése