2017. május 26., péntek

GESZTENYEPÜRÉ

Tegnap nem volt kedvem sütirecepteket bújni de mégis akartam valamit adni a családnak vacsi utáni desszertnek. És eszembe jutott....valamelyik héten vettem ( már nem emlékszem, hogy az Aldiban vagy a Lidl-ben) gesztenyét. Zacsis verzióban, aranyosan ráírva, hogy tisztított és főtt gesztenye. Na de, hogy fogom szétválogatni a tisztítottat a főttől? 😉 
A vacsi úgy alakult, hogy a Fütyis hazajövén a fociból ( kivételesen a feje, karja, nyaka sem égett le, viszont a focimez és a focizoknó közötti részt nem kenették le vele, ezért úgy néz ki a csemege, mintha piros térdvédő lenne rajta), kitalálta, hogy már rég tüzeskedett és eljött a nyársalás avagy a csurdítás ( a fennkölt Zember szerint ez szalonnasütés ) szezonja, azaz én sütögetem a szalonnát, készítem a többieknek a kenyérkéket, ők meg megeszik, miközben egyre nagyobb tüzet csinálnak.
Ja, a gesztenyére visszatérve.....
Megragadtam hát a bibliát, mármint a paleósat, azaz Posta Reni szakácskönyvei közül a Pénztárcabarát paleolit ételek hedonistáknak és fellapoztam a gesztenyepürét ajánló oldalt.


Nem tudom, ki mennyi gesztenyepürét bír megenni együltő helyében. A recept egy kilóra szól 2 adagra, azaz 4 emberre. Én negyed kilóból csináltam, négyen ettünk és még maradt is egy kicsi.
Szóval, az aprítóban ledarált gesztenyét, esetemben 250 gramm egy lábasban (lehetőleg vastag aljú, hogy le ne égjen) összekevertem egy fél rúd vanília kikapart magjával ( vagy 1/2 mokkáskanálnyi) és 125 ml kókusztejjel, nekem így is jó de akinek kell lehet hozzátenni 2-3 evőkanálnyi eritritet. Egész kis tűzön, lefedve 20 percig főztem. Utána krémesítettem botmixerrel ( nagyobb adag esetén turmixgép is szóba jöhet ) és hűtés után fogyasztottam. Kókuszreszelékkel megszórható. Én nem rajongok a kókusz ízéért, így natúrban fogyasztottam, hab nélkül, magának a masszának nem volt kókusz íze. Paleósok rakhatnak bele mazsolát, aszalt gyümölcsöt vagy épp süti-, torta tölteléknek használhatják.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése