2017. május 13., szombat

EPRES TEKERCS

Legutóbbi próbálkozásom süti terén, családi szinten nem volt túl nagy tapsvihart arató, én a fagyasztottat, desszertként, 1-1 étkezéshez kiengedve örömmel köszöntöttem. A Serdülő igényeit figyelembe véve ( ne legyen túl csokis ) összepróbálkoztam egy epres verzióval.

Töltelékhez:

  • felaprítottam kb. 150 gramm epret, félreraktam
  • egy konzervdoboznyi kókuszkrémet ( 400ml ) összekevertem
  • 1 evőkanálnyi mézzel ( egyéb édesítés is lehet ízlés, kóstolás alapján )
  • és 1 evőkanálnyi 100%-os kakaóporral, csak az ízéért 😉

Hűtőbe raktam 2 órára ( érdemes  több órára vagy már előző este betenni a hűtőbe )

  • 1-2 evőkanálnyi lekvár ( opcionális)

Piskótatésztához:

  • 5 tojást habosra kevertem, hozzáadtam
  • 50 gramm darált mandulát és
  • 50 gramm eritritet ( édesítést ízlése válogatja)
  • plusz 1 evőkanálnyi 100%-os kakaót, csak a színéért 😉 

A kutyulékot szilikon sütőlapra öntöttem ( aki fémlapot használna, mindenképp használjon kis kókuszzsírral megkent vagy szilikonos sütőpapírt). 180 fokon 15 perc alatt készre sütöttem, azaz a sütő sütötte készre, jelenlétem csak növelte az esemény színvonalát 😇. Lehúztam a sütőlapról, sütőpapíron feltekertem, kihűtöttem.






A tejszínt megpróbáltam kemény habbá verni, ami nem igazán jött össze szerintem a méz miatt, inkább olyan puha vaj állaga lett. Kb. harmadát félretettem, a többibe belekevertem az eper darabokat. A piskótát kitekertem, egy csík (házi, kézműves, paleo, cukor-, tej- és gluténmentes - a Zember szereti a hangzatos megnevezéseket 😀) eperdzsemet kentem az egyik szélére, majd ráhalmoztam az epres tejszínt, próbáltam egyenletesen eloszlatni.


Feltekerés után a maradék habbal megkentem a tetejét és hűtőbe raktam. Eredmény: szerintem, azon kívül, hogy a krémnek kókuszíze van - jobban, mint a több kakaóval készültnek - ismét nem egy rossz alkotás, ( mégis milyen íze lenne a kókusztejszínnek, az, hogy én nem annyira kultiválom, egyéni probléma ) a Serdülő szerint jobb, csak túl sok a csoki benne, még mindig ( nem vagyok benne biztos, hogy nem a kókuszízt definiálja csokiként), a Zember szerint határozott a javulás csak hát kókuszízű, bár nem mondta, hogy nem fog második szeletet kérni később 😋. Na, köszi, életem hátralévő éveit vagy legalábbis amíg össze nem jön egy nem kókuszízű tejszín kutatással tölthetem.   ( már azon is gondolkoztam, hogy csinálok nekik egyet igazi tejszínnel.... de miket is beszélek, egyszer össze fog jönni a tökéletes, kókuszíz-mentes tejszín). Ha van ötlet, miből lehet kókuszon kívül tejmentes tejszínt gyártani, nyitott fülekre talál nálam 😍. Ja, eper lehet benne több is, sokkal több 😋.


Mindenkinek kókuszmentes, azaz kellemes estét!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése