2017. május 6., szombat

BUJÁKI-TEKERCS

Bár én magam nem vagyok egy nagy süteményes de azért mindig próbálkozom, hátha a családnak bejönne valamelyik (egyenlőre esélytelennek tűnik a küzdelem). Amikor vendégségbe jönnek az ismerősök, furcsa mód mindig elfogy bármit csinálok. Lehet, hogy ők annyira éhesek, hogy akármit is eléjük tehetnék, elfogyna? Vajon mennyi ideig kell éheztetni a családot, hogy legalább 1 szeletet megkóstoljanak?

piskóta:

5 tojás
50 gramm eritrit vagy egyéb édesítés
50 gramm darált mandula
2 evőkanál kakaópor

Tupperware-es, szilikon "tepsin" (30x35cm) elsimítottam, előmelegített sütőben,180 fokon 15 perc sütés után feltekerve kihűtöttem.

krém:

400 ml kókuszkrém
3 evőkanál kakaópor
tetszés szerinti édesítés

lekvár, szósz tetszés szerint

Hozzávalókat összekevertem, pár órára hűtőbe raktam. A kemény masszát kézi habverővel felvertem, a piskótát megkentem vele, egy részét meghagytam a külsejére. Fagyott málnából és cseresznyéből gyorsan lekvárt rittyentettem, ebből egy csíkot raktam a krémes piskótára, feltekertem, a maradék krémmel megkentem és hűtöttem. Ahhoz képest, hogy első nekifutás volt, szerintem kifejezetten kulturált kinézetű lett, ami tőlem igencsak meglepő. Nálam inkább a Chokito típusú élelmiszerek a jellemzőbbek. Gyermekeim fele a sok csokit, másik 50% a lekvárt kifogásolta, így a több marad nekem állapot állt elő. Pár szeletet lefagyasztottam, majd egyszer később beszámolok, hogy újrahasznosítható marad e. Kellemes estét mindenkinek!




Az eredeti recept itt található: http://azujeletem.blogspot.ch/2017/04/bujaki-suti.html

2017.05.10. kivettem egy szeletet a fagyasztóból. Szinte morzsára olyan, mint fagyasztása előtt. Talán egy kis krémet magába szívott a piskóta. Tehát, nem kötelező magunkba gyűrni az összeset a megromlás elkerülése végett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése