2017. szeptember 7., csütörtök

TÖLTÖTT CSIRKECOMB PÁROLT LILA KÁPOSZTÁVAL

Legújabb táplálkozási irányzatomat, a Wahls protokollt alapul véve gondoltam ki a vacsorámat. (mondjuk elkészülhetne már, mert kicsit kezdek behalni, igazából nem vagyok őrülten éhes -furcsállom is, hisz a diéta 3. lépcsőjét próbálom megvalósítani, ami napi 2 étkezést jelent - csak a hosszas előkészítés és főzőcskézés sosem volt az erősségem. Hétközben is mikor a kölyöknép hazafele tart, olyan 11h30 magasságában kitalálom, mi legyen az ebéd, délben mikor betoppan a Fütyis, igen ritka, hogy már nem az asztalon gőzölög az ebéd.

Na, ez a mostani vacsi már több mint egy órája készül. 
2 csirkecomb bőrét meglazítottam, alá 6 cikk fokhagyma (préselés után 10 percet állni hagytam), 2 szál borsikafű, 4 szál metélőhagyma és 3 szál petrezselyem felaprított, kis kacsazsírral kezelhetőbbé tett egyvelegét gyömöszöltem.

Kacsazsíros sütőegységben pofival lefelé fektetve, lekentem kurkumás olivaolajjal, lefedtem alufóliával és 200 fokon 30 percig sütöttem. Az idő leteltével a combokat megfordítottam, ismét lekentem kurkumás olajjal, 4 szelet beirdalt szalonnát tettem rá,majd hagytam még fél órát párolódni letakarva. Utána levettem a borítást és hagytam pirosra sülni.


A várakozás ideje alatt elkészítettem a köretet.
A káposztát ( két kézzel szinte át tudtam fogni nagyságút) vékonyan felszeleteltem, jódozott tengeri sóval megszórtam, 20 percet állni hagytam.


Kb 2ek-nyi kacsazsíron egy fej salotta hagymát megpároltam, rádobtam a káposztát és egy almát reszelve ( első 2 szinten csak a 9 bögre zöldség után, 3 szinten kerülendő- így bűnbe estem) és kb 1 deci vizet, pároltam 20 percig, majd fűszereztem val, 1 levél babérlevéllel törve, 1 ek glicinnel. Saját ízlésnek megfelelően pároltam készre, a vizet elpárologtattam róla.Azt hittem nem fog leszúszni az egész de a képen látható tányér kiürült :-) .


 Diéta szempontjából belefér a paleóba, az AIP-ba illetve a Wahls protokollba is.
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése