2017. szeptember 26., kedd

KETÓZISBAN ÉLEK?

Új étrendem, a Wahls protokoll lényege, főleg 3., azaz a Paleó Plusz szintjén a ketózisba kerülés és ott maradás. Ketózis esetén a szervezet nem cukrot éget energiához jutásként, hanem zsírt, ahol ketontestek keletkeznek, tökéletes üzemanyagául a mitokondriumoknak. Őseink is gyakran töltötték "idejüket" ketózisban, hisz télen sokat éheztek, gyümölcshöz így a benne lévő cukorhoz sem jutottak hozzá.


Hogy ellenőrizzem megfelelő módon csinálom e a dolgot, kértem kedves barátnémat, hogyha Németországban jár, hozzon nekem vizelet tesztet. Itt is lehet kapni csak dupla áron és akkor már azt a pénzt inkább kókusztejre költöm 😋.
Érdekes fejlemény az is, hogy eleinte nagyon hígítanom kellett a kókusztejet, mert nem voltam soha egy nagy kókuszos kislány, max nyersen a kókuszhúst ettem lelkesebben de turmixban nehezen csúszott. Most meg töményen megy bele. 
Bár azt se hittem, hogy én valaha ketogén diétát csinálok. Tavaly augusztusban, amikor kezdtem az AIP-ot, a hasonszőrű diéták között is szétnéztem, így a ketogén is bevizsgálásra került de elriadtam tőle és határozottan állítottam, hogy nem vagyok gyerek ( max. gyerekes ), epilepsziás pedig főleg nem, hisz a ketogén diétát eredetileg az ő kezelésükre fejlesztették ki. 
Erre itt vagyok totális kókusztejes ketózisban 😉.
Ha már megvan a tesztcsík gyorsan le is pisiltem és láss csodát, a ketontestek ott ültek a papír végén, jelezve, hogy kész vagyok, mert THE WINTER IS COMING 😉.
Ebédre répatésztát ettem rásütött spagettiszósszal, aztán aludtam egy jót, hogy kipihenjen a délelőtti 158 perces, több mint 15000 lépéses gyaloglást. Felébredve ismét teszteltem kicsit kevesebb ketontestem volt, gondolom a répa cukortartalma miatt. 
Úgy döntöttem, holnap reggeltől vagy 2 óránként és étkezések előtt és után mérek, hogy alakul. Bűnözésként alig várom, hogy magában megegyek egy szilvát. Kíváncsi vagyok, hogy ennyi kizökkent e. 
Üdv holnapig!
2017.09.27. Tegnap este még gyorsan csináltam egy tesztet, ha már úgyis arra jártam, +++-os, erős volt.
6h30: gondolom a bőséges vacsinak köszönhetően eléggé lecsökkent a ketontestek száma de még mindig jelzett nyomokban.
- egy pohár,2 dl citromos víz
- egy csésze Oolong tea
8h20: nyomokban vagy talán egy picit több.
Elmentem boltozni, haza gyalog jöttem, 31 perc gyaloglás, 4110 lépés, kicsit több mint 2 km.
- 3,5 dl víz
10h : nyomokban
- 2 dl vízikefírlé ( fermentált cuccos )
- 2 dl víz, benne spirulina ( alga )
- pár szem dió (olajos magok ) és kelchips ( zöld és kénben gazdag )
- 2 szelet szalonna, néhány sütve ( mert imádom )
- ebédre: 1 avokádóból (színes) krém, 5 levél bordás kel ( zöld és kénben gazdag) és 100 gramm rák     (állati fehérje)


- 6 dl víz
- 1 szilva
12h50+, talán elindult a ++ felé
14h30: épphogycsak, még a nyomokbant sem lehet ráfogni igazán
- 3 dl víz
16h38: határozottan nyomokban
- 1 csésze tea
- némi kis szalonna (100 gr ), kelchips, dió
- 3 dl víz
18h00: nyomokban, talán kicsit több
- vacsi: újabb 100 gramm garnéla, párolt zöldség, szokásos turmix: 1/2 bögre eper, 125 ml kókusztej,   1 adag glutamin és glicin kis vízben oldva.


Vacsira akartam inni csontlevest is, de félrenyúltam a fagyasztóban és a halból készítettet vettem ki, amihez most nem volt gusztusom, a zöldségek párolásához használtam belőle csak. Nem tudom ki, hogy van a zöldségevéssel de nekem elég sok időbe kerül, amíg átrágom magam rajta. Délben a Fütyis megjegyezte: anya, te még mindig eszel? Már 30 perce... és akkor még hátra volt 2 kel-csónak 😜.
- 2 dl víz
20h10: közepes, azaz határozott ++

Úgy tűnik, hogy már egy szilva is, magában fehérje és zsír nélkül képes rá, hogy alaposan megingassa a ketózist. El is megyek aludni, nehogy véletlenül megkívánjam a másik szilvát, mikor ilyen jól állok estére 😁.
Szép estét mindenkinek!

Gondoltam, még egy napot végigcsinálok.
6h30: közepes és erős között
- 1 csésze Oolong tea
- 3 dl víz
10h: közepesnél gyengébb
-pár szem dió és szalonnacsík

Mára édiburipürét tervezek, ami ugye keményítős cucc és a 3. szinten már csak maximum 2-szer fogyasztható egy héten és könnyen kizökkenthet a ketózisból. Ezért most nem fogok gyümölcsturmixot inni az ebédhez, hanem a sültburit fogom kókusztejjel kikeverni és így figyelem, milyen hatással bír. Kicsit rohanós a napom, mindkét kölyök jön haza ebédelni, így totál elfelejtettem inni ezért gyorsan
- 1 csésze leves
- 3 dl víz
bár ezután nem tudom, hogy megy le az ebéd 😕.
12h10: durván erős+++
-ebédre: 1 csésze madárbegy sali ( zöld ) citromlével, olivával, 50 gramm sült édiburit, turmixoltam össze 50 gramm kókusztejjel, illetve a kölyöknép által meghagyott negyed csirkemellet ettem ( ez tápiókalisztbe, tojásba és útifűmaghéj + gari + házi mandulaliszt kombóba volt panírozva - a tápióka nem fér bele a 3. szintbe ).


13h: közepes és erős között
És jöhet a pihentető alvás 😴.
- 3 dl víz
- kis szalonna
16h: gyenge és közepes között, inkább a gyenge felé
- 3 dl víz
- 3 dl vízikefírlé
17h24: gyenge
Fűnyírás letudva.
- 3 dl víz
18h20: gyenge
- 1 csésze leves
- vacsi: 100 gramm disznómáj egyben lesütve ( belsőség ), 1 fej lila és egy zöldhagyma sütve ( kénben gazdag ), saláta (zöld) mandula szeletekkel ( áztatott dióféle )
- 3 dl víz
21h10: közepes
Mai tanulságom: az 5 dkg-nyi édesburi hiába volt keverve kókusztejjel, igencsak lecsökkentette a ketontesteket (durván erősből gyengeközelibe kerültem), nagyobb mennyiség biztos ki is zökkentett volna. Nem véletlen, hogy TW nem javasolja ezen a szinten a keményítő tartalmú zöldségeket elkészítve, maximum 2x egy héten.

Jó éjszakát és szép álmokat mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Erre igazán nagyon kíváncsi vagyok. Annak idején a ketózist mint a cukorbaj kerülendő, súlyos szövődményét tanultam (már persze ha jól emlékszem). Így amikor először hallottam róla, azt mondtam: ezek megbolondultak. De Téged nagyon becsüllek, látom, mennyire utánanézel a dolgoknak. Várom az eredményeidet, főleg azt, milyen a közérzeted ketózisban. A májad nem megy tönkre tőle?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. cukorbetegeknél tényleg gond ha megjelenik a vizeletben a cukor vagy a keton de az étkezési ketózis más, cukorbetegeknél előfordul, hogy már a sz@rrá terhelt hasnyálmirigy nem képes termelni megfelelő mennyiségű inzulint, nem hasznosul a cukor és emiatt a szervezet elkezdi a zsírtartalékokat lebontani és ezért jelennek meg savak és keton a vérben és a vizeletben, ilyenkor azonnali orvosi ellátás kell. Az étkezési ketózisnál a szervezet nem a saját zsírraktárait bontja, hanem az étkezéssel bevittet hasznosítja,a hasnyálmirigyre semmilyen terhet nem róva. bár, már én is elég rég tanultam ;-)

      Törlés