2017. szeptember 9., szombat

KARFIOLRIZS

Ha valaki azt mondja nekem, még egy éve is, hogy én karfiolt fogok fogyasztani, méghozzá élvezettel, kikacarászom az illetőt. Pedig így áll a helyzet. Tavaly ugye kiderült, hogy a diéta, amit követni kezdtem (AIP) nagy hangsúlyt fektet a zöldségek fogyasztására. Először nem is volt gond elrágcsálgattam a répát, a gombát, a répát, a hagymát, a répát, a cukkinit, a répát, az uborkát és talán a répát is 😉. Aztán ahogy teltek a napok (lehet eltelt 4 is) kicsit egyhangúvá vált a répa. A zeller volt az első amit kipróbáltam új zöldségként, azóta is nagy kedvenc a fokhagymakrémes sült zeller ( https://cincerfrakk.blogspot.ch/2017/05/fokhagymas-zeller.html ).
A karfiol állandó kis undorként volt jelen az életemben, mert Anyu hol a húslevest "rontotta el" "ejtőernyők" beletételével ( nem tudom melyik gyerek eszi meg a karfiolt a levesből, annak hitében, hogy azok ejtőernyők 😖), hol a rakott karfiol jaj de finomságát hangoztatva. A levest sem ettem meg ha megéreztem benne a karfiol ízét. 
Szóval, ilyen karfiolos előélettel kezdtem belemerülni a zöldségeskedés sűrűjébe. Posta Renáta receptjeit gyakran előveszem ( megvan vagy 4 könyve ) és az ő videója alapján gondoltam hátha mégsem fogok elpusztulni rettentő kínok között, ha mégiscsak számba veszem a karfiolt. 
Annak ellenére, hogy kb 2 db hozzávaló kell az elkészítéséhez, rengeteg recept kering a neten, érdemes rájuk keresni és egyesével kipróbálni, melyik ízlik a legjobban vagy leírás alapján kiválasztani a számotokra legkedvezőbbet. Az enyém 2-3 recept, ugyanannyi saját (betegség, étrend, meglévő hozzávalók 😁itthon) ötlet alapján fog most készülni.


Felaprítottam egy fej karfiolt, rózsáit megmostam, aprítóban rizs állagúra daráltam, a szára fagyasztóban várja a következő csontlé készültét. 2 cikk préselt fokhagymát állni hagyok 10percig, majd 2-3 ek kókuszzsíron ( vagy egyéb zsiradékon) a rizs szerűre aprított karfiollal együtt pár percig pirítom. Kurkumával, jódozott tengeri val és wakaméval összekeverve tálalom.


Most csirkeszívvel, papayával.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése