2017. november 10., péntek

TABULÉ

Ma úgy gondoltam ki próbálom a karfiolrizs egy felturbózott változatát. Sajnos, szokásos mód elfelejtettem magammal vinni a bevásárló cédulámat, így egy részét elfelejtettem beszerezni a hozzávalóknak. Na, mindegy!


Szóval egy régebben vett paleos receptmagazinban láttam meg és némi átalakítással szépen személyre (én) szabtam :-) .
Egy fél fej aprított karfiolt, kb 20 dekát, 2ek kókuszzsíron , bors (AIP esetén friss borsikafűvel vagy porral helyettesíthető), kurkuma társaságában, 2-3 perc alatt karfiolrizzsé pirítottam. 
Elviekben vagy 30 gramm mentát ( na ez a boltban maradt) és gyakorlatban is kb 90 gramm ( nálam egy jó marék volt) petrezselymet felaprítottam. 12-15 vegyes színű koktélparadicsomot (AIP esetén kihagyandó, más zöldségfélét lehet helyette használni), fél vöröshagymát (itt lila és édes volt) is apróra vágva hozzákevertem a zöldségekhez. 


Pluszban 1-2 szelet kaliforniai paprika (AIP-ban kihagyni) is ment hozzá. Ismét papírforma szerint meg kéne locsolni egy citrom levével (én egy fél zöldet használtam), sózni, borsozni és őrölt korianderrel ( 1/2 kk)- szintén hiánycikk- megszórni. hozzákeverni a karfiolt és jól összekeverni. Behűtve fogyasztandó húsok mellé az ajánlás szerint. Ez már AIP szempontjából egy visszavezetős verzió, a bors, paradicsom és paprika miatt, ki lehet hagyni őket vagy egyéb zöldséggel helyettesíteni.


hiányzó hozzávalói nélkül is nagyon finom, egy kis vadlazaccal turbóztam fel.


legutóbbi verzió répával, brokkoli- és retekcsírával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése