2017. november 16., csütörtök

SVÉDGOMBA

Általában egy új életmód kezdetekor sok mindenről le kell mondani, amit előző "életünkben" szerettünk. Ám vannak dolgok, amik szinte mindenhová beilleszthetőek, elkísérnek minket. Ez az étel is ilyen. Sok-sok éves hagyományként a svédgomba mindig is a szilveszteri partikhoz kapcsolódik számomra, bár az év egyéb szakában is elkészítettem már többször. De mióta más az étrend valahogy elfelejtődött, pedig az alappaleos időkben még a kenyér is adott volt hozzá.


Egy közepes fej vöröshagymát felvágva kevés kókuszzsíron megpároltam, a vége felé 2-3 cikk préselt fokhagymát is ( megint ki leszek zárva a családi kórusból ;-), sőt a hitvesi ágyból is 😋 , hacsak a Zember is nem érez vágyat az evésére), majd hozzáadtam  fél kiló felaprított csiperke gombát. Fedő alatt puhára pároltam és ízesítettem, , őrölt bors, apróra tördelt babérlevél, szerecsendió és csipet édesítő (nálam glicin) segítségével, majd a vizet elfőztem róla. Fél liter paradicsomlével felöntöttem és összeforraltam.
Aki teheti bőven fokhagymázott pirítóssal fogyassza de zöldségekkel illetve paprikacsónakban is tálalható. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése