2017. november 12., vasárnap

FILET DE PERCHE A LA ÉN :-)

Már többször szemezgettem a sügérrel a boltban de mivel nem vagyok nagy halelkészítő, pedig lehetnék, Fater gyakran járt horgászni, néha mi is mehettünk de diétám elejéig a halrudacska megsütésében teljesedett ki az ezirányú affinitásom. 
A ton és a lazac elég gyakori vendég mostanában náluk és az aranydurbiccsal is próbálkoztam már ( https://cincerfrakk.blogspot.ch/2017/05/dorade-avagy-aranydurbincs.html )
Étteremben többször ettem már sügért de mivel vajjal nyakonönte tálalják, már a nem fogyasztható listáján szerepel egy ideje.
Mikor viszont a boltban a hűtőben nézelődtem az alaplébe való porcosságok után, megláttam egy adag halacskát is, gondoltam egy próbát megér.
Fogtam a kb 20 dkg szeletkét hideg vízben leöblítettem, majd leitattam róla a nedvességet. ztam, borsoztam. 2 ek bambuszrostlisztbe ( legközelebb más liszttel próbálom ki, mert ettől a szájba vétel első pillanatában kicsi tapadósságot, fojtóságot éreztem, ami másodikra elmúlt de az élvezeti hatás emiatt romlott egy kicsit) kevés kurkumát raktam, majd a halszeletkéket megforgattam benne és alaposan levertem a felesleget. A teflon serpenyőben annyi kókuszolajat raktam, hogy az alját befedje ( akinek lehet érdemes vajjal csinálni, isteni finom), felforrósítottam, majd a szeleteket beleraktam és pici pirulás után a tüzet mérsékeltem, 1-2 perc sütés után megfordítottam és még  percig sütöttem a másik oldalukat is (ravaszak, mert ha a bőrös felükkel kerülnek lefelé, egyből próbálnak összegöndörödni de belisztezve elég nehéz kiszúrni melyik felük a bőrtelen). 60 fokra melegített sütőben érdemes a tálat, a tányérokat, majd a rászedett halacskákkal melegen tartani. Kb 20 gramm ízlésünknek, diétánknak megfelelő zsiradékot ( vaj, kókuszszír ) jól felmelegítünk és a kiporciózott vagy a tálra halmozott szeletekre öntjük. Tetejére aprított petrezselymet szórunk (1-2 ek - nekem ez szárított volt), 1 nem kezelt citromot karikára vagy negyedekbe vágva mellé helyezünk és tálalhatjuk is. 



Variációnak:- meg lehet szórni pár ek-nyi, száraz  serpenyőben pirított lapmandulával.
                    - a zsiradékot lehet ízesíteni 1/4 kk gyömbérrel vagy késhegynyi fahéjjal
                    - rizzsel vagy főtt krumplival is fogyasztható, akinek engedett

Én egy adag madárbegy, uborka, hagyma, lapmandula, oliva, citrom, chia- és nigella magos salátával nyomtam. határozottan ízlett.


Mindenkinek jóétvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése