2018. február 25., vasárnap

HAMBURGER

A család imádja a hamburgert, na jó a Fütyis csak a húst ette, még McDo-s hamburgert sem kért soha. A boltban fellelhető hamburgerhúsnak igen egyszerű az összetétele, só és hús, így gondoltam, hogy ezt még én sem tudnám elrontani és olcsóbban is meg tudnám oldani, mint a kész husi megvételét, bár némi többletmunkával jár de mit számít ha a család oltárán áldozhatom fel az időmet 😁.

 Szóval megint a tökéletesrecept összehozatala a cél, úgy, hogy én is ehessek belőle. Ugrás a netre és nagyon sok "hasznos" youtube videó (pirítsd meg a zsömlét, vágd fel a zöldséget, süsd meg a bolti előcsomagolt, kész húst) után a szokásos verzió mellett döntöttem, első 3 recept a google-ön, összekeverve, ami nincs kihagyva, amit mindig, lehetőleg minden kajába rakok meg irány bele és majd meglátjuk. 
Alapötlet erről a blogról való: http://rantotthuswokban.bmintbalazs.com/

600 gramm bio, szabad levegőn, jaj de jól tartott, belföldi, darált marhahúst szereztem be. Ment hozzá , 1 kk őrölt koriander, 1 púpozott kk. frissen őrölt bors (AIP-ban borsikafű), 1 közepes hagyma reszelve, 1 tojás (akinek nem lehet helyettesítő) és 1 kk kurkuma (ezt minden lehetséges ételbe rakok ). Mivel a hús nem volt túl zsíros (12%) egy öntésnyi kókuszzsírt is raktam hozzá. A javasolt marék zsemlemorzsát mindenki ízlése szerint helyettesítheti, nálam ez gari, kókuszliszt és puffasztott quinoa ledarált keveréke volt (AIP-ban mehet a kókuszliszt, WP első két szintjén fogyaszthatóak a GM lisztek). Sütésig hűtőben tároltam, hidegen állítólag jobban összetart sütés alatt.


A húst sütés előtt 4 ki-ki érdemének 😉 megfelelő nagyságú pogácsává alakítottam, kb 2,5 centi magasságúra, közepét kicsit benyomva. Állítólag érdemes csak sütés előtt sózni, ami nálam bele ment de nem éreztem, hogy ez probléma lenne de majd legközelebb így próbálom (ha eszembe jut ;-)). 


Felforrósított serpenyőben (6-7 fokozat) oldalanként 4-5 percig sütöttem a húsokat (Zembernek 4 perces, többieknek 5), majd pár percig pihentettem. Közben a hambizsömiket kettévágtam, grillre állított sütőben 1-2 percig, aki kért, annak már sajttal ellátva pirítottam. Serdülő átválogatott egy zacskó vegyessalit, hogy neki csak saláta saláta kell bele. A Fütyis csak házi koktélszósszal kérte és furcsa mód meg is ette néhány lehámozott szezámmagos héjdarabka kivételével, tehát levontam a következtetést: nem lehet rossz 😍. A Zember külön nagy adag salátát és zöldséget kapott. Én természetesen csak zöldségkörítéssel ettem (paradicsom és koktélszósz nem alap-AIP).  Jó étvágyat!


.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése