2018. január 4., csütörtök

SÜLT OLDALAS AVAGY ROTI DE FILET DE PORC

A boltban sikerült vennem egy jó kiló roti de porc-ot, én oldalasnak gondolom de ha nem így lenne javítsatok ki nyugodtan 😉. Sokszor csak felszeletelve, sok fokhagymával, hagymával,  zöldfűszerekkel lesütöm, majd a szószt besűrítve tálalom. Most inkább valami egybe dolgot akartam csinálni. Vonzó lehetőség volt számomra mindig is a leveles tésztába göngyölt husi de ugye az nem annyira fér bele a paleosságba, a Wahls protokoll 3.szintjén, illetve AIP meg messzire illik kerülni még a GM liszteket is. 
Tehát megint jött a jóöreg google a barátod szöveg és láss csodát, most tényleg barátságosan feldobott egy csomó finom lehetőséget, köztük a régóta kedvenc, youtube csatornámat is a www.750g.com- ot. Itt rögtön elnyerte tetszésemet a recept és a szokásos változtatásokkal megvalósításra került.


Szóval megragadván az oldalast megmostam, majd sütőmadzag híján hímzőfonallal összecsombékoltam a husit, olyan kis ronda, tömör pocokká ( azért jobban sikerült mint Bridget Jones levesfőzése, a zöldség összekötése spárgával 😁, aki nem látta, nála kék volt a "spárga" és így a leves is).
Utána nagy szemű val bedörzsöltem a hús minden oldalát, jól belemasszírozva. Majd egy sütőbe is rakható, mélyebb (oldalasméretű) edényben olivaolajat (alját takarta) forrósítottam és a húst körbepirítottam. Mellédobtam egy nagy répát, amit nagy (8-10) darabokra vágtam, egy közepes fej hagymát (8-ba), 2 babérlevelet, 2 ág kakukkfüvet, 3 cikk pucolatlan fokhagymát, meglocsoltam 1 kis pohár (1,5-2 dl) fehérborral, tetejére daráltam kevés borsot és egy csipet Espelette paprikát ( nálam pont hiánycikk, így jó kis magyar csípős paprika volt a felhasználtság). Szokásom szerint meghintettem egy adag kurkumával is. (AIP-ban a paprika és a bors visszavezetős, érdemes más használható fűszerekkel is kísérletezni).
Lefedve lehet alacsony lángon a tűzhelyen is elkészíteni de én a sütős verziót próbáltam ki. 180 fokra előmelegített sütőben kilónként 40 perc sütést javasol a séf. Nekem kb 85 deka volt a husi, majdnem 50 percig sütöttem és egy kicsit még a tűzhelyen is alágyújtottam egy kis redukálásra, mert elég sok lé maradt alatta. Husit kiszabadítottam a fonal fogságából és kevés pihentetés után szeleteltem. Érdekes mód mindenki elégedett volt az élelemmel (igazából 4-en ettük, mert Fütyis csak díszítésnek használta a tányérja szélén). Én Vichy répával és madárbegy salátával ettem.


Érdemes kipróbálni, jóétvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése