2018. január 14., vasárnap

GNOCCHI

Annak ellenére, hogy nagyon szerettem még étrendváltott korom előtt a nudlit, a szilvásgombócot és egyéb tésztaféléket, házilag nem túl sokszor gyártottam, a velük lévő munka túl sok időt igényelt és az elkészítésére illetve az elfogyasztására fordított idő általában fordítottan arányos is volt 😁. Most, hogy lassan másfél éve "tészta" mentesen élek gondoltam teszek a család kedvére és az asztalra. De olyan verziót, amelyik nincs tele tartósítóval és ízfokozóval és pluszban még én is belevághatom a fogam.
2 napja a városban, mikor a városban jártam, az egyik afrikai-kínai-thai-gőzöm sincs bolt kirakatában az oly régóta listán lévő fehér édesburgonya mosolygott szelíden. Olyan édes volt, egyből vettem egy egészet, majd csak jó lesz valamire alapon. 
Az idő igencsak hidegnek bizonyult, arra, hogy az orromat is kidugjam ma a házból ( a Zember a kerti munkálatokat végzendően kitekintett és majdnem megfagyott miközben a bokrokat, legújabb időtöltésének eltöltéseként dróttal bonsai-á tekergette), így horgolófonalam (legújabb hóbortom) fogytán úgy döntöttem, hogy gnocchi lesz az ebéd.
Egyszer régen még egy csopiban a fb-on láttam egy videót, amiben a főtt édiburit a lábassal kilapították, liszttel összekeverve formázták, sütötték. Bár, inkább krokettnek mondanám az eredményt de valahol a gondolataim mélyén ez a videó jelent meg a mostani krumpli láttán.


Hámoztam, nagyobb kockákra vágtam és jó sós vízben megfőztem a burit ( nem sok idő kellett neki, tizen perc alatt kész lett). Krumplinyomón áttörtem, 750 gramm lett. Hozzákevertem találomra 100 gramm tápiókalisztet, 70-75 gramm átdarált tápiókadarát (egy része a panírozáshoz is használt, fűszerezett dara volt), 2 kicsi tojást, bőven (2 ek) ztam és 7 ek olvasztott kókuszolajat. Gyúrás közben még egy féltojás ment hozzá de akár az egész is mehetett volna.

Centi vastag tésztácskákat formáztam, egy villa fogaival mintáztam, majd lobogó, sós, zsíros vízben 2 percig főztem, szűrtem. Fél óra után már untam a mintázást, így a fele nudli formátumban készült 😏


Házi készítésű paradicsomszósszal fogyasztottuk, illetve a Zember és a Serdülő 20 hónapos Grana Padanot is tett rá. Fütyis (fejét látva kóstoláskor) kolbászt ebédelt. A Zember kétszer szedett, tudván mi van benne, teljesen jó! felkiáltással, Serdülőtől is jött a dicséret: olyan mint a bolti! tehát minden happy volt. 
Talán a darát jobban át lehetett volna darálni, mert evéskor 1-1 szemet lehetett érezni.
A tápióka nagyobb mennyiségű fogyasztása, nálam nem annyira fér bele a paleo típusú táplálkozásba de 1-1,5 évente egyszer, ha elragadtatom magam, talán nem olyan nagy bűn. Természetesen a WP 3.szintjén, és így édesburival párosítva totálisan ketózismentesíti az embert, tehát aki vérremenően szigorúan tartja a 3.szintet, annak ne jusson eszébe a gnocchi 😔 vagy egyéb tészta. Első szinten napi 1 adag, 2. szinten heti 2 adag fér bele a protokollba a GM gabonákból és a feldolgozott, magas keményítő tartalmú zöldségekből. AIP-ozóknak, ha még nem vezették vissza a tojást, helyettesítsék azt zselatintojással vagy egyéb módon, illetve a paradicsomszószt is váltsák ki egyéb finomsággal.

február: majd egy hónapja volt a gnocchi az asztalon, gondoltam újra ki lehetne próbálni, kicsit más verzióban, hátha most fütyis is megeszi. Nekem totális bukást jelent, azaz ez az étel nem fér bele a 3. szintbe a lisztek miatt de első 2 szinten alkalmanként fogyasztható. Most 1 fehér és 1 narancs édesburgonya volt az áldozat, kb 400 gr, tettem hozzá kb 100gr tápiókalisztet, 50 gramm garit, 2 tojást, 1,5 ek sót. Nudlira formáztam, a végén mandula, gari darálékot pirítottam rá. Így már (gondolom amiatt, hogy édesebb volt és nem annyira puha)még Fütyis is szedett másodszorra, 4 főre elég volt és maradt egy kis adag, én sóval, ők cukorral ették.

Mindenkinek jóétvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése