2018. január 11., csütörtök

KARFIOLRIZS ÚJRAGONDOLVA

Többször előfordult már, hogy az elkészített karfiolrizs vagy tabulé családi érdeklődés hiányában megmaradt. Én még ennyi idő után sem rajongok túlságosan a zöldségekért, nemhogy ugyanazt egyem két napig minden étkezésre, hogy elfogyjon... 
Most megint megmaradt egy kisebb fejnyi karfiolból készített "rizs". A ripost.hu oldalán találtam egy kipróbálásra érdemes receptet. Hogy újra kívánatossá tegyem, a karfiolrizst ( https://cincerfrakk.blogspot.ch/2017/09/karfiolrizs.html ) összekevertem egy tojásban elkevert teáskanálnyi tápiókakeményítővel, 1 cikk préselt fokhagymával 2 evőkanálnyi aprított zöldhagyma zöldjével és 2 evőkanál inaktív élesztőpehellyel. 200 fokos előmelegített sütőben, kapszlizott muffinformába nyomkodva, 25 percig sütöttem. 


4-et ettem meg a 8 muffinból ( kb 300-350 grammnyi volt a karfiolrizs), utólag mondva a karfiolrizs alapízesítésen kívül még egy kis zöldfűszer jó lett volna, legközelebb megbolondítom egy kis petrezselyem, kakukkfű, bazsalikom kombóval még, a fokhagymát pedig kihagyom. 
Megengedő paleot követők tehetnek bele fél bögre reszelt sajtot az élesztő helyett és sütés előtt a tetejét is megszórhatják egy kicsi sajttal, AIP-osok pedig amennyiben még nem vezették vissza a tojást, helyettesítsék azt és a karfiolrizs elkészítésekor a bors helyett használjanak borsikafüvet vagy egyéb, szívüknek kedves fűszert. 
Jóétvágyat mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése