2018. december 22., szombat

KEKSZ VERZIÓK - folytatásos regény

A legutóbbi, Serdülő irányában elkövetett keksztekercs hívta életre, eme posztot.
A gyermek ugyanis felvetette ismét a kérdést, ugyan mikor csinálok megint tekercset. Szilveszterre barátnője meghívta bulizni, oda meg amúgy is illene valamit vinni, tehát nem gond, ha addigra összejön valami ehető de gluténmentes keksz hozzá. Tehát most nem a paleo az elsődleges cél, hisz én nem vagyok érintve a kérdésben 😁

 Sorozatom első próbálkozása:

150 gramm schar mix B kenyérkeverék
50 gramm teljes kiörlésű rizsliszt
50 gramm gm zabpehely darálva
kanál vanília esszencia
1 kk gm sütőpor
125 gramm kókuszzsír
1 ek méz
1 tojás 


Összegyúrás után, kicsit ragadósnak találtam, ezért 1 kk konjaklisztet raktam hozzá. Sütőpapíron kinyújtottam kb 7mm-esre és 185 fokon, alul-felül sütéssel 20' alatt elkészítettem, Alja aranybarnára sült, teteje kicsit hóka marad, totális daráltkeksz állagú 😋, azaz ujjbegynél nagyobb darab nem marad egyben. Ízre semleges, nagyon picit édeskés, a gm lisztek innivágyást serkentő (Zember szerint fűrészpor állagú és ízű) omlékonyságával. Igazából, ilyenkor írigy vagyok a magyar paleos lisztlehetőségekre. Itt csak a bótyi gm-hez lehet hozzájutni vagy szafishoz (de azzal már túl sokszor befürödtünk, ismerősök is és én is, nem is szeretem az összetevőit). Ez a shar-es sem egy leányálom, hisz kukoricakeményítő, rizsliszt, útifűmaghéj, bambuszrost, teljeskiőrlésű rizsliszt, lencseliszt van benne, sőt minimális dextróz is de ettől nem is várok sokat 😀. GM-nek GM meg épp a dextróztól eltekintve még a Wahls protokolba is bele lehet préselni de aki teheti inkább valamilyen egyéb kenyérlisztkeverékkel próbálja (az Éléskamrás lisztek közül a Lisztvarázst szívesen megnézném közelebbről a cél érdekében 😃 ), ha tavasszal hazamegyünk 1-2 zacsival beszerzésre kerül.
Kb 400 gramm darált kekszem lett ebből. 



folyt. köv.





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése