2018. december 23., vasárnap

LAZACTATÁR

A fb-csopis játékunk, az eheti, a karácsony jegyében telt, kihívónk light-osan, kb a csinálj, amit akarsz de legyen 3. szintes kikötéshez ragaszkodott csak 😋, na jó, állati fehérjeként a hal is szóba került.
Kb 10 óra magasságában a hűtő és a fagyasztó átkutatása után kiderült, hogy a nyertes a lazacszelet lesz, bár igazából a dobogó bármelyik helyét elfoglalhatná, ugyanis egyedüli nevezőnek találtatott az ebédben való részvétel lehetőségéért.
Szóval,  a fejemben lejátszódó mély és temérdek agyműködést követően, arra jutottam, hogy azért nem ártana valami újjal kirukkolni, a sült lazac-filéről vagy 10 ebédposzt már van a csoportban. Gondoltam legyen sushi. Imádom a sushit. Szépen odatettem a rizst főni, majd nekiálltam elkészíteni a hozzávaló keveréket, a rizsecet lehet nem fér bele, mert rizs az alapja?, nem baj, lehet esetleg almaecetből. Szójaszósz, na az tényleg nem lesz jó de mehet bele kókuszamino szósz, a teriyakis verzió egész sűrű. Hogy cukor is kéne bele.... nem baj... van glicin. Azért az ősi japán, tradicionális öntet hozzávalóiból volt, amit nem kellett kicserélnem, mégpedig a só 😁. Szóval, tök szuper, hogy ennyi munkával megúsztam az ebédet, szépen hozzákevertem a megfőtt rizshez.......rizshez?????....b@szki 3. szinten tilos a rizs....vértolulás......gyors agyvérzés....felépülés....gondolkodás. Továbbra is csak a lazac figyelget ott mint halszerű dolog és lejárati idejét tekintve, ő is ma akar élelem lenni.
Aztán eszembe jutott, hogy pár éve volt nálam egy Tupperes összeröffenés, ahol a hölgy lazackrémet csinált, a múltkori áztatott mandulámból még van, hogy tejszínszerűt gyárthassak és kivételesen kapor is leledz a hűtőben. Szépen feltúrtam a szekrényt, ahol a tupis újságjaim vannak, természetesen az az egy nem került elő. Nem baj, gugli a barátom, majd beütöm, kár, hogy nem tudom mi a kajcsi pontos neve, azért vagy 5. újraírásra összejött....megtaláltam.....aztán eszembe jutott, hogy én nagyon nem is szeretem a kapor ízét, akkor mi a fenének csináljak olyasmit, ami nem fog ízleni. Ekkor gondoltam, hogy feladom és jó lesz nekem is a családnak készített hamburgerhusi.
De hogy egy kifogott lazac fogjon ki rajtam? Azért sem....
A google képek között 1-1 igen kívánatos trutyi is szerepelt, ezekre közelítettem rá a Ctrl/középsőgomb verzióval, így ugyanis nem kellett megkeresnem a szemcsimet sem 😉.
Ami egyből ígéretesnek tűnt..... a lazac-tatár....
Szóval a fejemben lejátszódó mély és temérdek agyműködést követően, arra jutottam, hogy még sosem ettem lazac-tatárt de a tatárbifsteak szuper finom és mivel a fűszerezésen múlik minden, a lazacos verzió sem lehet rossz.
Itt már megint csak pár recept átolvasása, használhatatlan anyagok kiszórása, némi plusz hozzáadása, stb kellett és máris körvonalazódott előttem a MŰ. ( a ricardocuisine.com recetje lett az alap)
Saját lazacmennyiségre konvertálva, így néz ki:

  • 300 gramm bőr nélküli lazacfilé (bőrös volt, így levágtam róla)
  • 1 csapott ek apróra vágott salotta hagyma (lilám volt)
  • 1 ek fehér borecet (almám volt)
  • 1/2 ek víz 
  • 1,5 ek olivaolaj
  • 1 ek apróra vágott metélőhagyma (szárított volt)
  • 1 ek friss citromlé
  • 1 ek apróra vágott petrezselyemzöld (még találtam kint a kertben frisset)
  • 1 ek öreg mustár (fiatal volt a hűtőben)
  • 1 ek kapribogyó (na, ő nem volt egyáltalán a hűtőben, se fiatal, se öreg)
  • 1 tk Tabasco szósz
  • só, bors
  • jégkocka (na erre nem volt szükség, mert mint a villám úgy dolgoztam 😉)
1/ egy kis bödönben az ecetet, a vizet az aprított hagymával 5'-ig marinálódni hagytam, lecsöpögtettem és egy nagyobb edénykébe (amibe minden hozzávaló belefér) raktam a hagymát.
2/ hozzákevertem a többi hozzávalót a lazac, só, bors kivételével.
3/ a lazacról eltávolítottam a bőrét, megmostam, felvágtam nagyobb kockákra és az aprítómat kb 4-5''-re ráindítottam, hogy még darabos maradjon, hozzákevertem a többiekhez, sóztam, borsoztam és egy pogácsaszaggató segítségével tálaltam.

Eredmény: kellemes, ehető, érdemes kipróbálni (valszeg az eredeti hozzávalókkal még ízletesebb) de azért egy jól elkészített marhából tatárhoz hasonlítani sem lehet, kár, hogy a marhát nem lehet halként értékelni 😞😋😉

Jóétvágyat!

1 megjegyzés: