2018. augusztus 5., vasárnap

NYÁR 2018

Egy biztos, a sokszor hallott mondat, most megvalósul: ilyen nyár még nem volt! 
A svájci nyarak , főleg a mi majdnem 800 méteres tengerszintfeletti magasságunkat tekintve, max 25-28 fokosak és tartanak mondjuk 4-5x 4-5 napig, köztük rengeteg esővel. Nem is tudom, talán 2 éve töltöttük fel a kerti gumikádat, akkor egy teljes hétig élveztük az előnyeit, mielőtt beállt az esős évszak. 
Már a horvát tengerpart is kezdett meleget árasztani, bár a víz még kellemesen hűvös volt de anyunál a 7. emeleti panelben már fokozottabban érezhető volt a közelgő kánikula.
Az igazi nyár is elért minket, hogy hazaérkeztünk, a lakásban 29 és fél fokok vannak, ezzel meg is döntve a mindenkori rekordot. 9 éve lakunk falun de olyan, hogy hőségriasztás csak a mesékben volt nálunk, hát most van a valóságban is.
Ennek ellenére egész jól viselem. Kicsit lassabban, megfontoltan, mint a nyugdíjasok. Ami biztos, hogy immár második éve, eleinte az étrend-  majd az életmódváltás óta nem volt shubom. Eddig minden nyaralás után volt valami nyavalyám, ha nem is kórházi, szteroidos kezelést ígénylő (bár ezt nem tudhatom, mert sose mentem dokihoz velük- lehet, hogy befektetett volna) de a mindennapi életemet hetekre, hónapokra megkeserítő tünetek.
A meleget is sokkal jobban viseltem, a fényérzékenységem sem jött elő, a napozás a legtöbb esetben naptej nélkül ment, igaz már hetekkel korábban az egész családot felkészítettem Asthaxantinnal a nyaralásra. Vitaminok mentek, bár nem akkora dózisban, mint tavaly de volt nálam dögivel, ha szükség lenne rájuk. A D-vitamin az, amit ténylegesen nyomtam. Eddig a Lenkeis erős multiból szedtem 6-ot naponta, abban 4000NE van, amivel sikerült időnként elérnem, hogy a vérszintem ne az elégtelen tartományban legyen. Az smseknek kimutatottan több UV-expozícióra, azaz D-vitaminra van szüksége, mint a szintúgy D-vitaminhiányos "egészséges" embereknek. Így rendeltem 10000NE-es kapszulát, amit napi szintem szedtem 6 hétig. A véreredményem szuper lett, még egy kicsit túl is léptem a terápiás tartományt, így nem napozós napokon 10e-et, napozóson 5e-et szedek. Nemsokára megint megyek mérésre.
A nyaralás alatt mindig egy szigorított, ligth-os ;-) paleot viszek, hisz elég nehéz családdal, félpanzióval (most csak reggeli volt) betartani az étrendet. 2 lehetősége van az embernek: vagy főz magára vagy enged az igényeiből. Nálam az utóbbi játszik, hisz a Zember így is nehezen viseli "különcségemet", pedig csak ahhoz ragaszkodnék, hogy a tejmentes étkezést megőrizzem. Hát, Horvátország (hiába az 5 csillag a szállodában) nincs túlságosan eleresztve a különleges étrendek terén. Volt olyan étterem, ahol azt sem tudta biztosan a pincér, hogy melyik húsételhez vagy zöldséghez használnak tejterméket. 
Magyarország ilyen tekintetben az egészségtudatos (kicsit már a betegségtudatos) emberek mekkája. Mentes (nem szénsav és nem alkohol ;-) ,egyszerűen nem tudok megbarátkozni ezzel a csak úgy bármire odadobott szóval) éttermek, boltok, netes rendelhetőségek mindenhol. A facebookon bejelentkeztem egy mindenmentes csoportba, gondolván micsoda új kajcsikat is megtalálhatok majd, erre mikor felvettek kiderül a mindenmentesség számukra vegánságot jelent. Na köszi szépen! Értem én, hogy mindenki a saját hitét hirdeti, de hogy a vegánságot, mint mindenmentes étkezést próbálják átvinni, azért kicsit mosolyogtató.
Debrecenbe ruccantunk el 2 napra kettesben, a Erdőspuszta hotelben szálltunk meg. Az ételek fantasztikusak voltak, a legtöbb a saját arbofarmjukon megtermelt élelmiszerekbőlből készült, GM és TM jelzések voltak az étlapon. Sajnos a desszertek között (mint a nem "mentes" ;-) éttermeknél) tejterméktől mentes természetesen nem volt és még csak gyümölcsöt sem tudtak adni. Ezt leszámítva tényleg szuper volt a kajcsi. Reggelente hurkát, kolbászt, tojást, zöldségeket ettem, vacsira pedig a kollagén pótlására velőt. A nyaralás alatt (főleg, hogy többször is 2 helyett 3x étkeztünk) nem is hiányzott nagyon az alaplé, bár vittem kollagén peptideket de amikor hazajöttünk és gyorsan főztem egy vájdlinggal, el sem tudtam képzelni, hogy bírtam ki nélküle. Még anyósom és sógoromék is azt itták, mikor megérkeztek ;-) . Visszatérve a szállodára, aki valóban pihenésre vágyik vagy a SPA, fitness miatt menne, az inkább válasszon másik helyet. 
A nyaralás hamar elszaladt de nagyon jó volt hazaérkezni. Azóta fővünk a saját levünkben :-), tegnap volt egy jó zuhé, jéggel ahogy kell de ma már megint iszony meleg van.
De egy biztos idén be fog érni a paradicsom. ;-)
Jó pihenést mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése