2018. augusztus 5., vasárnap

BALZSAMECETES CSIRKESALÁTA

Ilyen melegben (házban majdnem 30 fok) az ember vagy az asszony nem szívesen ácsorog a konyhában a tűz mellett, inkább preferálja az összedob valamit gyorsan étkeket.
Szinte mániákusan gyűjtöm a szakácskönyveket és újságokat, hiába, hogy a 90%-uk nem fogyasztható az épp aktuális étrendjeimben. Főleg azokat szeretem, amelyekben szép színes képek vannak és továbbra is kedvelem a pontos mértékegységeket tartalmazó recepteket. A vágd kis négyzetekre, süsd készre illetve az ízlés szerinti instrukciók nálam nem annyira motiválóak. Régen, még a váltásom előtt nagyon szerettük a zacsis bolognai szósz alapot, az adalékjaival együtt. Anyu mindig azzal jött, hogy miért nem csinálok én, mert akkor azt teszek bele, amit akarok, nem értette, hogy én azt szeretem, ami abban van.
Szóval, a szakácskönyvek és újságok továbbra is (bár kisebb mennyiségben) vásárlásom tárgyát képezik, bár sokszor inkább csak ihletet adnak a bennük szereplő nem "mentes" ételek áttranszformálásához.
A mai étek is egy ilyen hagyd ki ami nem jó neked és tedd bele, amit szeretnél verzió volt.
A kertből összeszedtem 2 adag saliravalót. Imádom a kertet. mivel a salátafogyasztás továbbra is leginkább csak az én reszortom, így a pár hónapja ültetett 8 fej saliból még mindig megvan 3. Nem szoktam kihúzni, csak a kívánt mennyiségű leveleket vágom le róla, ő meg növögethet tovább kedvére. Bár most lehet 1-2-őt nem ártana beújítani, mert a maradék nagyon halad a felvirágzás útján. Salit akár a konyhaablakban is lehet nevelni, ugyanúgy, ahogy a zöldfűszereket.


Tehát a salileveleket a tányérra vágtam, reszelt sárgarépával, paradicsommal dúsítottam. 1 evőkanálnyi áztatott, aprított diót ( eredetileg fenyőmag - nem volt) száraz serpenyőben megpirítottam, 1-2 perc alatt. 2 evőkanálnyi kókuszzsíron ( vagy egyéb zsír) megpirítottam 2 gerezd préselt fokhagymát és 1, szeletekre vágott csirkemellfilét, ment rá a szokásos kombó: , bors, kurkuma. Majd hozzáadtam 1 ek GM balzsamecetet, 1 tk dijoni mustárt, 1 ek vizet, összekevertem, ment bele a dió és az egészet a salik tetejére adagoltam. A Zembernek reszelt parmezánnal, magamnak hamissal. Finom volt, hamar kész, érdemes kipróbálni.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése