2017. augusztus 7., hétfő

NYÁR 1. FELVONÁS - VERONA- 2017. 07.01.

Rég jártam erre, de mentségemre legyen mondva épp nyaralási folyamat volt kivitelezve, azóta meg pihenjük a nyaralás fáradalmait 😉. A kölyöknépnek június 30-án véget ért délben a suli. Másnap reggel a vadállatot elkaptuk és betuszkoltuk ketrecébe, majd a cicaszállodába transzportáltuk.  Jaj de sajnáltuk szegénykémet, csak állt a kerítésnél és nézett nagy szomi szemekkel. Mivel nem bírja az utazást egyáltalán, a szállodáig is szinte sokkot kap (pedig csak a harmadik faluban van), így a hosszabb utazás, főleg nem egy több ezer km-es szóba sem jöhet.

Szóval miután állatka le lett adva, mi is nekiindulhattunk az útnak. Horvátország a Zember ötleteként, már évek óta listás volt de eddig nem került rá sor. Idén eljött az ideje. Az út kb 10 és fél órára volt tervezve, amennyiben a határokon, ill. az alagútnál nem torpanunk meg több órás dugó formájában. Ezért gondoltuk, hogy inkább osszuk meg egy kicsit az utat és az út első részét Veronáig terveztük. Itt két éjszakát és a hozzá tartozó naprészeket töltöttük el. A CTC Hotel Veronában szálltunk meg, igen pöpec kis szálló, ár-érték aránya nem hagy kivetnivalót maga után. Bár a belvárostól kiesik és a szálloda jóindulatúan ajánlotta, hogy kövessük az ő útajánlatukat, mert a GPS-é nem az igazi,így sikerült vagy másfél órát bolyongani a susnyósban, olyan koordinátákat adtak meg, hogy volt vagy 17 jegyű. Aztán GPS-szel próbálkozva elsőre sikerült, gondolom párom fejét látva a recepciós nem kérdezte meg, hogy können odataláltunk-e 😒.  A belvárosba rengeteg parkolás lehetőség is van de mi inkább a taxis verziót választottuk, hogy az ember ki ne száradjon a városnézés közben. Szerintem minden megnézhetőt megnéztünk, beleértve minden kiskapu, nagykapu, Aréna, kastélyok, hidak, felvonók, terek, a Hellas Verona mintaboltját és még Júlia erkélye alatt is elidőztünk, sok múzeumban és toronyban is megfordultunk. A nagy meleg miatt én nem élveztem annyira az első napot, a második már kellemesebb volt a futó záporok és felhősödés okán.

Hangulatos kis kávézók és éttermek sorakoznak mindenfele. A taxi kb. 15-18 euróért fuvarozott minket. Kaja szempontjából majdhogynem mindegy hova ül be az ember, hasonló éltelek, árak. Összességében egy nagyon szép kis város, 3-4 napot simán el lehet ott tölteni. De minket hívott  a tenger szava, így hétfőn felkerekedtünk és kocsi vágtuk magunkat, remélve, hogy nem lesz órás várakozás a határon.