2018. november 11., vasárnap

FOKHAGYMAKRÉM LEVES

A fb csopiban az eheti kihívó a játékhoz, mint kénes alapanyagot hagymát és fokhagymát jelölt meg. Természetesen, ha valaki nem bírja vagy szereti ki lehet váltani a csoport egy másik zöldségével az illetőt. Én igyekszem, ha lehet a megadott alapanyagokat használni, még akkor is ha azok elkészítése hosszabb kutatómunkát ígényel. 



Nekem örök kedvenc (mondjuk 5x ettem életemben ;-) ) a fokhagymakrém leves, ahogy az egri Old Jack's Pub-ban készítik, isteni illatával, ízével és a mellé elengedhetetlenül guszta sajtos pirítóssal. Ennek élvezete ugye már több éve csak ábránd, magamtól való belekezdés pedig eddig még meg sem fordult a fejemben. De most, hogy a megadott alapanyag hagyma volt hagymával ismét eszembe ötlött ez a finomság és gondoltam próba cseresznye.....vagyis leves.
Sok netes receptet átböngésztem, hogy hátha találok minden szempontból megfelelő receptet de mindegyik tartalmazott nem megengedett hozzávalókat, íg kénytelen voltam több recept szokásos kutyuld össze, szórj ki mindent, ami nem kell és tedd hozzá, amit szeretnél egyvelegét összehozni, azaz rögtönözni és felkészülni a szörnyületes eredmény lehetőségére 😀.

Így megragadtam az alkalmat és egy fej vöröshagymát. Előbbivel élve, az utóbbit felkockáztam kicsire és 2 ek kókusz- és kacsazsír keverékén, kis lángon hagytam dínsztelődni. Mikor már úgy nézett ki, ahogy úgy gondoltam, hogy kinéznie illenék egy megdínsztelt hagymának, egy jó nagy fej fokhagymát préseltem mellé (jó előtte pucérítottam a cikkeket) és még egy kicsit hagytam őket, hogy átjárják egymást ízileg. Ha nem 3. szintre hajtottam volna egy pici konjaklisztet is raktam volna hozzá de így ez kimaradt (így sem lett túl híg). Felöntöttem kb 3/4 liter alaplével és 8-10 percig hagytam kis lángon főni. Ízesítésnek , fehér bors(ikafű), kurkuma és  szerecsendió ment. 
Még volt a múlt héten áztatott mandulából, ebből egy maréknyit este épphogycsak ellepje vízbe raktam, reggel pedig egy pici , almaecet (citromlé) társaságában, saját levével összeturmixoltam sűrű tejföl állaga lett. Ennek kb a felét tettem a levesbe és a botmixert ráeresztve homogenizáltam. Párom megkapta az írigyelt sajtos pirítóst is 😉 de nekem nélküle is nagyon pöpecre sikeredett. 

Bár az alaplé és a kurkuma színe miatt nem lett éttermi hófehér de az íze simán vetekszik vele, ezentúl listás az átalakítási projektben a gulyás- és sütőtökkrémleves mellett. 

Ui: még Fütyis is evett belőle......szóval.....😋


Jóétvágyat mindenkinek hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése