2018. október 27., szombat

BACON-ÖS ROTI DE PORC

Hát, szomorú de gőzöm sincs melyik része lehet a malacnak, mert ezt a részt bizony a boncolási képeken sem lehet megtalálni, ez már egy olyan elnevezés (malacsült), amit  több részből is lehet csinálni. Én egy rövidkaraj lehetőségét kockáztatnám meg. Mivel az igazi főzőkarrierem a külföldiába költözés után indult be, így nekem a legtöbb húsáru csak franciául mond valamit.
Mivel Fütyisnek elviekben meccse lett volna, így korán nekiálltam böngészni a husi adta lehetőségeket (mint kiderült gyermek térdsérülés miatt menni nem tud 2 lábbal, nemhogy focizni), mégpedig olyan szinten, hogy az egész család ezt fogja enni.....Na kíváncsi leszek, hisz legalább 2 de inkább 3 fele kell főznöm egy közös étkezésre. Mondjuk a fiatalembernek kell külön köret, mert a krumpli, ami a Zembernek és a Serdülőnek lett szánva, neki biztos nem jön be. Ezért lett egy kis kusz-kusz őfelségének.


Szóval, fogtam a kb 800-850 grammos husit, gyárilag be volt bacon-özve és madzaggal összecsombékolva és egy nagy kanál kacsazsír és olivaolaj keverékén, nagy tűzön körbe kérget sütöttem rá, egy olyan fazékban, amit utána fedővel együtt be lehet rakni a sütőbe. A sütőt 180 fokra előmelegítettem, alul-felül sütéses verzióban használtam. A húst kivettem és a zsiradékon 2 fej szeletelt vöröshagymát üvegesre pirítottam, a húst visszaraktam rá, borsoztam,  majd hozzáadtam 3 felaprított sárgarépát, 1 nagyobb, szintén aprított paszternákot, 3 szál kakukkfüvet, 1 babérlevelet, 1 fél paprika is árválkodott a pulton, 3 nagy cikk hámozatlan fokhagymát és egy jó nagy marék apróbb krumplit, a család salátamentes felének. Egy fél deci fehérbor és egy jó merőkanál alaplé ment nedvesítésnek.


Lefedve az előmelegített sütőbe raktam és egy órát hagytam főni a saját levében 😀. 
Húst kivettem pihenni. Nagy kanál kacsazsíron a kettévágott, szószosan hagyott krumplikat, majd a többi zöldséget is (fokhagymát nem) megpirítottam, karamellizáltam. A szaftot redukáltam, kis növényi tejszínnel kevertem és a sült fokhagymákat, ezúttal már héja nélkül hozzáadva összemixeltem. A húst felszeleteltem, tányérra halmoztam a zöldségek kíséretében, szósszal nyakon öntöttem (kölykökét nem, nekik külön natúr kell tálalni) és beraktam az arcba. Szerintem is jó lett és a család is általánosan elismerte, hogy megint jót főztem 😊.

Az én részem:


 Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése