2018. október 18., csütörtök

KEKSZTEKERCS Á LA ÉN

Serdülő az utóbbi hetekben párszor felvetette a kérdést, hogy mostanában miért nem sütök sütiket (célzottan keksztekercset 😁). Valóban az elmúlt évben igen kevés édes dolgot csináltam de az előtte lévő évben sem falták az általam készített paleós édességeket, így most azért, hogy nekem kelljen megenni a kóstolás utáni maradékot, inkább kihagytam. Szerencsére, annyira nem is sütisek, egy chips-et vagy pékárut hamarabb betúrnak 😕. Nagyok, én nem kényszerítem őket, hogy azt egyék, amit én (ha tök egészséges lennék, én sem enném ezt állandóan😳). Ennek ellenére elmondom nekik gyakran, hogy minek a fogyasztását miért nem gondolom jónak, aztán vagy átmegy nekik vagy maradnak pattanásosak 😂.


Szóval, elgondolkoztam, hogy mit is lehetne tenni a csajszi érdekében. Az eredeti recept hozzávalói nem igazán férnek bele jelenlegi étrendem, a Wahls protokol szintjeibe, még az elsőbe sem lehet semmilyen módon bepréselni. A következők lennének: cukor, keksz, tej, vaj. Hát, fel van adva a lecke...
Ami egyből eszembe jutott, az a növényi tej használata, a cukor kicserélése engedélyezett édesítőre, vaj helyett ghí. A keksz, mivel sütögetni nem akartam, hisz ki tudja mi lesz belőle ennyi változtatás után, bolti lett. Érdekes, hogy pl a gluténmentes csoportokban minden problémázás nélkül megvesznek, megesznek bármit, amin át van húzva a kis búzakalász, nem figyelve a többi összetevőt és panaszkodnak, hogy híznak, nem jó a vérképük, fájnak az ízületeik, stb. Pl azon kívül, hogy mindenféle adalékok beletúrnak ezekbe a kekszekbe, minimum 40%-uk cukor. Jó, hogy azt is simán megenné a csajszi, ha eléraknám de ha már váltás van, legyen valóban hasznos. Végül franciaországi kiruccanásunk alatt találtam egy rizslisztalapú csokidarabos kekszfélét, amiben CSAK 27 grammnyi cukor volt 100 grammban. Volt még kaki dolog benne de egy bolti cucctól ne várjon sokat a Zasszony, mégha a BIO, GM, ezmegaz mentes részlegen is találja. De lusta paleos bótyi keksszel csinál keksztekercset a lányának.

Pár napja már csináltam egy bödönkényi ghít


Csak egy kisebb adag kekszet csináltam. Ehhez egy tálba tördeltem, morzsoltam kb 250 gramm kekszet, meglocsoltam rumaromával.


125 gramm ghít egy lábasban feltettem olvadni, hozzáadtam 2 bőven evőkanalazott mézet, 1 deciliter cukor- és adalékmentes mandulatejet (legközelebb ezt is magam készítem) és egy jól púpozott ek cukrozatlan kakaóport (szerencsi vagy holland) . kicsit összerottyantottam, majd a kekszre öntöttem, összekevertem. Szórtam hozzá kókuszreszeléket meg még pár kekszet beletörtem, mert elég folyós maradt, majd folpackkal bélelt, kókuszreszelékkel megszórt tálba nyomkodtam, tetejére is ment reszelék, majd a hűtőbe raktam.


Első kóstolásra a Serdülő épp csak egy szeletkét evett, utána kicsit többet, tegnap meg úgy ért haza, hogy ugye még van keksztekercs? 😂
Az érzései a következőek voltak: érzem benne a kekszet (jogos, hisz kézzel tördeltem csak, amikor már fájt a kezem a morzsolástól), nem annyira édes mint a másik (jogos, hisz 300 gramm cukor helyett 3 kanálnyi méz van benne, cukrozatlan a kakaó is), karamelles az íze (jogos, hisz ghí van benne, aminek valóban karamelles az íze és a szaga is - bár ez a tegnapi pörköltnél nem volt túl előnyös tulajdonság😂😅).
Összegezve: finom, végre, megint csináltál!
Én is megkóstoltam, valóban nem a tömény cukros íz a jellemző rá (bár nekem még így is egy kicsit édesebb volt a kívántnál), a keksz nem rossz de cserélni (valszeg keresek valami házilag receptet adalékmentesen) fogom, a ghítől valóban kap egy jellegzetes ízt és ez a mennyiség is sok volt ehhez a típusú kekszhez, nem szívta fel mindet, kidermedt a tetejére. A mandulajet házilag fog készülni legközelebb de ha az ifjúság is beleegyezik, akkor lehet jó sűrű kókusztej lesz a következő kísérlet alanya.
Összegezve: ehető, kellemesen erőteljesebb karamell és kakaó ízzel.

A étrend 1. és 2. szintjén fogyasztható, a szabályoknak megfelelően, tehát az elfogyasztott mennyiség (egyéb ételekkel együtt) édesítőtartalma nem haladhatja meg a napi 1 evőkanálnyit, A keksz, gluténmentes gabonából készült élelem, így 1. szinten napi 1, 2. szinten heti 2 adag fogyasztható, tehát pl. ha valaki úgy dönt, hogy ebből elfogyasztja az 1 adagnak megfelelő mennyigésű sütit (nem túllépve az 1 ek-nyi benne lévő cukortartalmat), mondjuk pár szeletet, akkor aznap már semmilyen más gabonából készült ételt nem szabad fogyasztani (tészta, kenyér, palacsinta, stb).

Jóétvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése