2017. június 18., vasárnap

SZIVÁRVÁNY SÜTI

Anyu ma megy haza, gondoltam búcsúzóul még rittyentek egy paleós sütikét, hátha sikerül kicsit az egészségesebb étkezés irányába lendítenem. Az elmúlt 4 hét nem sok sikert hozott, pedig csak a cukorról és a tésztákról akartam leszoktatni valamennyire, mert már az éhomi vércukra is normál tartományon kívül van, állandóan fáj valahol, allergiás, aszmás, némi túlsúly is van rajta (amit nem ismer el, és természetesen nincs is semmi köze az izületi-, derék-, és térdfájdalmához). Szóval az elmúlt hetekben azt hallgattam, hogy milyen ronda, sovány vagyok, az én hülyeségeim..., meg hát a FB AIP csoportban is tök jó, hogy ennyi pszicho van, aki elhiszi, hogy ilyen hülye kajálással meggyógyulhat. Szóval nem jutottam sokra, pedig már tavaly nyáron mikor otthon voltunk, vettem neki cukorhelyettesítőt, hogy legalább ne szó szerinti cukrot használjon, most meg mondja, hogy majd idén nem kell vennem, mert milyen jó, hogy még az is ott van bontatlanul. Na, köszi...
Szóval a sütit, ami elnyerte a kiválasztás nagyszerűségét, ma hajnalban rakta fel Anikó a receptezzünk paleós alapanyagokból csoportba.

Hétvégi gyors süti!
4 egész tojást habosra keverünk. külön tálban:4 ek eritrit 3 ek manioka liszt 1 tk gm sütőpor pici 2tk kakaó. A tojáshabba 2 ek folyékony kókuszzsírt teszünk, majd beleforgatjuk a szárazanyagot, vigyázva hogy ne törjön a hab. 20x20 centis, kipapírozott tepsibe öntjük, majd 180C-on 20 percig sütjük. Ha kihűlt két lapra vágjuk és cukor mentes szilvalekvárt leturmixoljuk egy marék aszalt szilvával és kevés rumaromával, majd megtöltjük. Por eritrittel megszórva találjuk.
Az eredény ilyen:



Na, ezt próbáltam megvalósítani. Mivel megint belekerültem a lapos, dombos vagy púpos kanál kérdéskörbe és nem kaptam választ kérdésemre 10 perc múlva sem 😁 önnállóságra vetemedtem, mert rögtön és azonnal sütit kellett sütnöm. Az eritrit felér kókuszvirágcukorral helyettesítettem és 2 evőkanál darált mákot is tettem hozzá. Mikor a tojás habos volt és hozzáöntöttem az olajat, többé már nem volt habos, inkább totál folyékony és úgy is maradt, így a hab esetleges összetörése sem volt gond. Sütés alatt az egyik oldala majdnem feljött 😅. Hát, a készáru igen érdekes formát és mintát mutatott.




Totális szivárvány, mintha minden hozzávaló egy csíkba csoportosult volna, tök szuper. Házi készítésű Málna-cseresznye lekvárt kentem a tetejére és így 2 órával az elkészítése után már csak egy szelet virít a tányéron. Nem sokáig, csak amíg befejezem az írást 😉

Jóétvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése