2017. június 18., vasárnap

NUDLI

Időnként úgy meg tudom kívánni a tésztát. Tudom, hogy nem jó az ötlet, simán hízok egy fél kilót is 😋, ha egy nap tésztázok .....de ez van.
Mivel az itteni paleóra nem jellemző a lisztkeverékek és az ezekből készített tészták fogyasztása, a fellelhetőek közül válogatva a konjaklisztes tésztára esik a választás (ugyanis csak ezt lehet kapni a környékünkön. Sajnos, viszont ettől hosszú hetekre elmegy a kedvem a tésztaevéstől. Igazából meg lehet enni (főleg sok szósszal), de kicsit olyan mintha poliprágót próbálnál fogyasztani, 3-4x rá kell harapni, mire egyszer átrágod. Utána meg kellemetlen érzés van a gyomromban. De szegény, külföldi paleós konjaktésztából főz 😀. Volt néhány egyéni próbálkozás is az elmúlt fél évben, több-kevesebb sikerrel, azaz elfogyott a kísérlet tárgya de nem került be a receptes könyvbe.
Egyszer gondoltam legyen szafis nudli ( bár ezekkel a lisztekkel, keverékekkel általában ráfaragok - de csak ezeket lehet itt beszerezni - ). Hát röhögtem végig a készítése alatt. Gondolom valamelyik receptbeszállítója vicces kedvében volt, mert olyan leírást készített, hogy ember legyen a talpán, aki utána tudja csinálni. A tésztát három 47 centis rúddá kellett nyújtani, nem 48 és nem 46, mert akkor bizony újra neki kell állni 😊, majd mindegyiket 36 darabra vágni. Na, ez már tényleg kiverte a biztosítékot. Mentem is a logarlécért, hogy bizton 36, azaz 1,30555555 centis darabokra tudjam vágni a rudakat. Biztos azért, hogy 2, 3, 4, 6, 9, 12 vagy akár 18 ember között is igazságosan lehessen elosztani 😂. Azóta gondolom a kis netfigyelői riasztották, mert már "csak" 40 illetve 1 centik szerepelnek a receptben. Megettük de mivel nincs a receptjeim között, nem hagyhatott "újra meg kell csinálnom" érzést bennem.
Másik próbálkozás: 100gr tápiókaliszthez adtam, 100-100gr SzF sütő- és CH csökkentő lisztet, majd 200 gr főtt édiburit, 4 tojást és annyi kókuszzsírt, amennyivel gyúrható lett. Az eredmény:



Pár napja pedig, a "nyúlj be a polcra, ragadj meg három lisztet és gyúrd" verzió készült. 100-100 gramm tápióka- és kókuszliszthez 50 gramm lenmaglisztet raktam 4 tojás, 2 nagy kanál kacsazsír és némi víz társaságában. Igazából nem nudlit akartam, de egyéb formákhoz ugye vékonyra kell nyújtani a tésztát és a paleós lisztekből az külön erőfeszítést igényelne, hogy ne szakadjon, ragadjon, stb. A nudli egy hálás létforma, nincs sok gond az elkészítésével. Legközelebb kicsit több zsiradék mehet még hozzá és valamelyik liszttől egy pici poros utánérzésem volt de határozottan jóra sikeredett, még Anyu sem panaszkodott, a vacsira félretett dupla adagomból pedig megkínáltam a Zembert, így végül én rántottát ettem 😉 .


Sült hagymával és szalonnával ettem, Anyu a mákos verziót kultiválta.


Káposztás tészta verzió, 50-50 gr bambuszrost, zöldbanàn ès SzF sütőliszt , 2 tojàs., pici vìz. Elèg szakadòs lett, igy nem kocka, hanem ilyen mininudliszerůsèg lett.

Mindenkinek jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése